9 Nisan 2014 Çarşamba

Hatırlama Yazıları III : Mutluluk

Tel Aviv

"Kaçırılmış bir fırsat ve yitirilmiş bir şey yoktur demişti yoldan geçen biri."*

Şiire inanmak gerek. Hele ki durup dururken dizeler beliriyorsa zihninde. Gününü güzel, hayatı çekilebilir, seni daha güçlü kılıyorsa. 

Dün de mutsuz değildim. Aynı otelin, ayni balkonundan, aynı manzaraya bakarken. Mutsuz değildim çünkü mutlu olmak için sebeplere ihtiyacım yok. Çünkü mutluluğun bir kazanımdan ziyade sürdürülebilir bir hal olduğuna inanıyorum. Çünkü kendimi mutsuz edebilmek konusunda çok yetenekli olmama rağmen, mutlu kalmak konusunda da hatrı sayılır güçlerim var.

Dün gece de mutsuz değildim fakat başka açıdan bakıyor ve 'ev' kavramı üzerine düşünüyordum. Aslında tam olarak şu soru üzerine: Benim burada ne işim var?

Bazen otel odasından hiç çıkmıyorum. Trabzondaki bir otel odasıyla Dubaideki bir otel odası bende farklı hisler uyandırmıyor bu nedenle. 

Neyse konumuz bunların hiçbiri değil. Yitirilmiş bir şey ve kaçırılmış bir fırsat olmadığı. Doğru, yok. Böyle bakmak istersen. Belki de mutluluk, kazanılmış bir sersemlik hali.

DD

* Başak Çınlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder